Kilde: Watford FC

Vil øke bevisstheten rundt Bitcoin

Watford kommer denne sesongen til å spille med Bitcoinlogoen på armen, sponset av bettingselskapet Sportsbet.io. Dette er en del av en større kampanje, for å øke bevisstheten rundt Bitcoin og utdanne folket om fordelene ved å bruke kryptovaluta.

Justin Le Brocque, markedsføringsansvarlig i Sportsbet.io, vil gi noe tilbake til kryptomiljøet:

The crypto community have been hugely supportive of us since we began, so putting the Bitcoin logo on the sleeve felt like a fun way to give something back while also showing them our support.

VIP-billetter betalt med bitcoin

Som en del av prosjektet vil det være anbudsrunder på forskjellige kamprelaterte goder. Her kan man kun by med bitcoin, og mulighetene er mange. Blant annet kan man få sin reklame på LED-skjermene som går rundt banen på stadion og tilgang på VIP-billetter til fotballkamper i Watfords nye “Bitcoin box”. Å se en kamp fra “The Bitcoin box” med 7 venner ligger nå ute til 1.5 bitcoin, tilsvarende omtrent 140.000 norske kroner.

Håper på buzz rundt kryptovaluta

Le Brocque har store tanker om samarbeidet, og ser på dette som en markering av en endring i tradisjonelle sponsoravtaler i sport:

Some of the biggest challenges we and others like us face is raising awareness, dispelling common myths around cryptos and educating the public on the advantages and opportunities presented by cryptocurrencies.

Our partnership with Watford marks a major disruption in the world of traditional sports sponsorship, and by adding the Bitcoin logo we hope this world’s first partnership will create even more buzz around cryptocurrencies.

Leder for Watford FC, Scott Duxbury, forteller at plassering av Bitcoinlogoen på en fotballdrakt i Premier League utfordrer den aksepterte normen innen draktsponsor. Han håper den nye avtalen vil skape diskusjon rundt fotballklubben over hele verden.

Verdens mest sette sportsliga

Skal vi tro statistikken, så kan nok Duxbury få rett. Premier League er nemlig verden mest sette sportsliga. Fotballkampene ble vist på TV i 188 land i fjor, og i hele 1 milliard hjem verden over. De eneste landene som ikke viste engelsk fotball i fjor var Afghanistan, Moldova, Turkmenistan, Nord-Korea og Cuba. Det er ingen tvil om at denne avtalen vil introdusere Bitcoin til et helt nytt publikum over hele verden.

Kryptografen nyhetsbrev